Kartoteka osób pozwala użytkownikowi na przeglądanie danych ewidencyjnych dla osób fizycznych, prawnych lub małżeństw oraz generowanie raportu - informacji o nich. Dzięki kartotece w prosty sposób można wyszukać konkretną osobę, po wcześniej zadanych kryteriach.
Osoby można dodać do kartoteki poprzez zadanie wielu parametrów wyszukania. Ikonę używamy do wyszukania osób fizycznych, do wyszukania małżeństw oraz dla osób prawnych. Aby wyszukać osobę po nazwisku, wystarczy wpisać pierwsze trzy litery nazwiska i program podpowie jakie może podać dane z bazy. Przy wyszukaniu małżeństwa oraz osoby prawnej wystarczy podać część frazy, aby program znalazł pasujące do tego wpisu informacje. Okno wyszukania wygląda następująco:
Do usuwania osób z kartoteki służą dwie opcje:
- usunięcie zaznaczonych uprzednio osób
- wyczyszczenie kartoteki, czyli usunięcie wszystkich osób z listy. Zamknięcie okna kartoteki budynków będzie skutkować wyczyszczeniem wyszukanych pozycji.