Kartoteka lokali pozwala użytkownikowi na przeglądanie danych ewidencyjnych dla poszczególnych lokali oraz generowanie raportu - informacji o lokalu. Dzięki kartotece w prosty sposób można wyszukać konkretny lokal, po wcześniej zadanych kryteriach. Jest również możliwość sprawdzenia jaką zmianą ewidencyjną wybrany lokal został utworzony bądź zarchiwizowany.
Lokale do kartoteki można dodać na wiele różnych sposobów. Najprostszym z nich jest użycie narzędzia - dodaj do kartoteki. Pojawi się okno gdzie będzie można wybrać jednostkę ewidencyjną, obręb i wpisać jednostkę rejestrową dla szukanego lokalu.
Można również zastosować inne kryteria wyszukiwania np podając numer KW. Wtedy do listy dodamy wszystkie lokale, które będą miały wybrany numer KW. Mamy też możliwość wpisania adresu lokalu. Należy jednak pamiętać, że jeżeli podamy zbyt wiele parametrów wyszukiwania np numer lokalu oraz adres, a szukany przez nas lokal nie będzie posiadał jednego z nich, np adresu to do listy nie zostanie dodana żadna pozycja. Istnieje również możliwość wyszukania danych po atrybutach lokalu lub budynku, w którym się on znajduje.
Do usuwania lokali z kartoteki służą dwie opcje:
- usunięcie zaznaczonych uprzednio lokali
- wyczyszczenie kartoteki, czyli usunięcie wszystkich lokali z listy.
Zamknięcie okna kartoteki lokali, będzie skutkować wyczyszczeniem wszystkich wyszukanych pozycji.
W górnej części kartoteki znajdują się ikony, które umożliwiają sprawdzenie danych ewidencyjnych wskazanego lokalu. W dolnej części okna znajduje się zakładka odnośnie władającego lokalem. Wszystkie te okna można mieć otwarte i wtedy wskazując kolejną działkę, dane w poniższych oknach zostaną zaktualizowane.